Din oras

Încep prospecțiunile în teren pentru Drumul Expres Suceava – Botoșani

Lucrările pregătitoare pentru construirea drumului expres A7, pe segmentul Suceava – Botoșani, au avansat într-o nouă etapă. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat inițierea investigațiilor de teren necesare pentru elaborarea studiului de fezabilitate al proiectului.

Aceste prospecțiuni vor fi efectuate de firma Consitrans și includ o serie de analize esențiale: măsurători topografice, studii geotehnice și arheologice, identificarea terenurilor afectate de proiect, precum și detectarea eventualelor muniții neexplodate rămase din conflicte anterioare.

Pentru desfășurarea acestor investigații, Consitrans a informat autoritățile locale, solicitând sprijinul acestora pentru facilitarea accesului echipelor tehnice pe proprietățile de-a lungul traseului viitorului drum expres.

Într-o comunicare oficială, compania de proiectare a subliniat că, conform prevederilor Legii 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, proprietarii imobilelor afectate sunt obligați să permită accesul echipelor specializate pentru efectuarea studiilor necesare.

„Solicităm cetățenilor care dețin imobile pe coridorul de studiu să permită accesul echipelor tehnice și utilajelor pentru efectuarea măsurătorilor topografice, studiilor geotehnice, studiilor arheologice și a tuturor operațiunilor necesare pentru studiul de fezabilitate”, au comunicat reprezentanții Consitrans.

Caracteristicile viitorului drum expres Conform planurilor actuale, studiile de teren sunt programate să fie finalizate până la 30 iunie 2025. Drumul expres A7 – Suceava – Botoșani va avea o lungime de 19,8 km și va traversa localitățile Salcea, Dumbrăveni, Vlădeni, Mihai Eminescu și Curtești. Proiectul preconizează patru benzi de circulație, câte două pe fiecare sens, având o lățime totală a părții carosabile de 22,5 metri și o zonă mediană care va permite dezvoltarea ulterioară la nivel de autostradă.

De asemenea, infrastructura va include opt poduri, trei noduri rutiere – la intersecția cu A7, la Huțani și la conexiunea cu centura municipiului Botoșani – precum și spații de servicii pe fiecare sens de circulație. Viteza de proiectare pentru acest drum expres va fi de 120 km/h.

Proiectul beneficiază de cofinanțare prin Programul de Transport 2021-2027 și este realizat în parteneriat cu Consiliile Județene Suceava și Botoșani, CNAIR și primăriile municipiilor Suceava și Botoșani. Firma de proiectare Consitrans a încheiat prima etapă a Analizei Multicriteriale (AMC1), iar dintre cele trei trasee evaluate, două au fost selectate pentru evaluări suplimentare. Următoarea etapă (n.r. – cea actuală) vizează stabilirea traseului final, care va asigura conexiunea Botoșaniului la Autostrada A7, cunoscută și sub numele de „Autostrada Moldovei”.

Ulterior, proiectul va fi supus unei analize detaliate de către Comitetul Tehnic Economic (CTE) al CNAIR, urmând să fie derulată etapa a doua a Analizei Multicriteriale (AMC2), care va definitiva traseul final. Abia când întreaga documentație va fi completă, Consitrans va începe obținerea autorizațiilor, iar după eliberarea acestora se va putea trece și la execuția lucrărilor, așa cum relatează monitorulbt.ro.