
Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, a anunțat OFICIAL joi, 30 ianuarie, într-o conferință de presă, că va fi construită ruta ocolitoare a orașului Gura Humorului în mandatul său.
Anunțul a fost făcut după ședința Consiliului Județean Suceava, în care s-a aprobat proiectul de hotărâre pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru investiția „Variantă de ocolire Gura Humorului”, care va fi promovată pentru finanțare nerambursabilă în cadrul Programului Transport 2021 – 2027.
„Varianta ocolitoare a orașului Gura Humorului reprezintă o prioritate atât pentru mine, cât și pentru cetățenii județului Suceava. În aceste trei luni, de când am preluat Consiliul Județean, am avut discuții importante cu primul-ministru, cu ministrul Transporturilor și cu reprezentanții CNAIR, pentru a găsi o soluție pentru acest proiect”, a declarat Gheorghe Șoldan.
Șeful administrației județene a menționat că, conform datelor de trafic actualizate, prin orașul Gura Humorului circulă 14.000 de mașini zilnic.
„E clar că nu se mai poate continua așa. Studii de fezabilitate anterioare arătau un cost de 540 de milioane de euro pentru construirea variantei ocolitoare. Am colaborat cu colegii de la Direcția de Drumuri din cadrul CJ pentru a găsi cea mai optimă soluție și, chiar și cu datele tehnice actualizate la 1 decembrie 2024, costurile se ridică acum la peste 740 de milioane de euro pentru 10 km de variantă ocolitoare”, a adăugat el.
„Am identificat soluția optimă, care ne asigură că lucrările vor începe efectiv și vom avea o rută alternativă funcțională pentru DN17. Folosim în acest proiect unele date din vechiul studiu de fezabilitate, avizele necesare și propunem un regim de drum național, dar cu costuri mult mai reduse.”
„Finanțarea va fi asigurată prin Programul de Transport 2021-2027 și se va dovedi a fi un proiect realizabil, esențial pentru decongestionarea traficului.”
„Mai mult, această variantă poate fi ulterior transformată într-o autostradă, odată ce toate procedurile sunt gata și se va da startul pentru A14, Autostrada Nordului, din care face parte și aceasta variantă ocolitoare.”
„Așadar, nu pierdem nimic, dar câștigăm timp prețios!” a subliniat președintele Șoldan.
El a adăugat că, de ani de zile, s-au făcut planuri și studii, dar problema traficului pe DN17, în zona Frasin – Gura Humorului – Păltinoasa, a rămas nerezolvată.
„Blocaje interminabile, nervi, timp pierdut. Realitatea este că A14 este în continuare în faza studiilor de fezabilitate.”
„Varianta propusă de vechea administrație costă astăzi, după actualizare, peste 700 de milioane de euro și finalizarea tuturor etapelor pentru demararea finanțării proiectului Autostrăzii Nordului va dura câțiva ani.”
„Județul Suceava nu mai poate aștepta atât! Nu ne mai permitem să ne confruntăm cu această problemă timp de ani de zile.”
„Eu nu vreau să ies, în anii următori, în fața sucevenilor cu o hartă plină de autostrăzi desenate, explicând cât de minunat va fi… cândva!”
„Doresc soluții. Și le-am găsit.”
„Avem acordul politic de la premierul Marcel Ciolacu și de la ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cu o finanțare estimată la 200 de milioane de euro, fără TVA, care va fi asigurată prin Programul de Transport 2021-2027.”
„Intenționăm să scoatem acest proiect la licitație anul acesta, pe un contract multianual, pentru proiectare și execuție”, a declarat șeful administrației județene.
Varianta de ocolire a orașului Gura Humorului va avea 8,180 km lungime și 13,9 m lățime, profiind un regim de drum național cu două benzi de circulație, de 3,5 metri lățime fiecare, plus acostamente și benzi de încadrare de 2x (1,5 m + 0,25). Noua șosea va conecta DN17 și DN2E prin sensuri giratorii la Păltinoasa și Frasin, va include 1 kilometru de bretele de legătură cu DN17 și DN2E și va avea 4 structuri (poduri/pasaje/viaducte) cu o lungime totală de 5,234.6 metri.
De asemenea, toate măsurile de protecție a mediului și siguranță rutieră vor fi implementate.
„Este cea mai bună soluție și singura! Și o vom transforma în realitate!”, a concluzionat președintele CJ Suceava, Gheorghe Șoldan.