Din oras

Peste 55.000 de cereri de eliberare a paşapoartelor, soluționate de Serviciul Pașapoarte de la Suceava, în 2024

Prefectul județului Suceava, Alexandru Moldovan, a prezentat miercuri, 22 ianuarie, în cadrul unei conferințe de presă, un raport privind activitatea Serviciului de Pașapoarte din subordinea instituției. Conform raportului, în anul 2024, la ghișeele serviciului au fost înregistrate un total de 40.526 de cereri pentru eliberarea pașapoartelor, dintre care: 812 cereri pentru pașapoarte simple electronice și 714 cereri pentru pașapoarte simple temporare.

De asemenea, prin intermediul misiunilor diplomatice și consulare ale României din străinătate, au fost primite și soluționate 14.690 de cereri. Astfel, în perioada 01.01. – 31.12.2024, numărul total al cererilor soluționate pentru pașapoartele simple (electronice și temporare) de către serviciul nostru este de (40.526 ghișee + 14.690 MDOC) = 55.216 cereri.

Prin ghișeul de eliberare a pașapoartelor, au fost înmânate/livrate un număr de 24.513 pașapoarte simple, dintre care: 1.688 pașapoarte simple temporare și 825 pașapoarte simple electronice.

Prin curier, au fost livrate către solicitanți un număr de 13.895 de pașapoarte simple electronice.

„În continuare, îndrumăm cetățenii care doresc un document de călătorie să opteze pentru pașaportul simplu electronic, având în vedere faptul că, pe lângă livrarea la domiciliul/reședința din țară a titularului sau solicitantului, eliberarea acestuia se poate face într-un termen maxim de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii”, a declarat prefectul Alexandru Moldovan.

Taxa de pașaport poate fi plătită la casieriile unităților CEC Bank, la stațiile de plată Selfpay ale CEC Bank, precum și online prin platforma de plăți virtuale ghișeul.ro.

Programările online pentru depunerea cererii de pașaport și verificarea stadiului cererii de eliberare a pașaportului simplu electronic pot fi realizate prin intermediul platformei https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte.

Pentru informații suplimentare, cetățenii din Suceava se pot adresa la telefon 0230/523120, fax 0230/523042, sau prin e-mail: pasapoarte@prefecturasuceava.ro.

„Începând cu 1 ianuarie 2025, cetățenii care solicită eliberarea unui pașaport simplu electronic pot opta, la momentul depunerii cererii, pentru livrarea gratuită a acestuia la orice adresă din România. Această opțiune nu aduce modificări la costul pașaportului simplu electronic, prețul rămânând neschimbat”, a subliniat prefectul Moldovan.

El a mai adăugat că activitatea Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Suceava se desfășoară fără sincope, respectând termenul de soluționare a cererilor de pașapoarte electronice de 5 zile lucrătoare.